Naukowcy z Nova Southeastern University na Florydzie postanowili wziąć pod lupę działanie najpopularniejszych napojów energetycznych, zarówno tych przeznaczonych dla zwiększenia wydolności fizycznej, jak i tych, które mają pomagać redukować wagę na diecie. I jak na razie nie udało się znaleźć żadnych jednoznacznych dowodów na to, że regularne przyjmowanie napojów energetycznych może powodować negatywne skutki. Dzięki zawartym składnikom faktycznie podnoszą sprawność fizyczną, aczkolwiek naukowcy podkreślają, że to głównie za sprawą kofeiny. Mniejsze zaś znaczenie mają pozostałe składniki jak tauryna, sacharoza, guarana, żeń-szeń, niacyna czy witaminy B6 i B12. Faktycznie także pomagają przy leczeniu otyłości przyśpieszając spalanie tkanki tłuszczowej, jednak warunkiem jest jednoczesne uprawianie ćwiczeń. Przyjmowanie samych napojów wspomagających odchudzanie może przynieść zgoła odmienne efekty, gdyż zawierają bardzo duże ilości cukru i mogą prowadzić do wzrostu wagi ciała.


